Balandžio 24d. 2025 m. su šeima nusprendėme išbandyti kiek trumpesnę, bet labai įdomią kelionę – iš Vilniaus į Talino pusę, ten praleisti kelias dienas, tada užsukti pas draugus į Ihvę, o po to grįžti namo. Iš viso gavosi penkių dienų maršrutas po Baltijos šalis.
Tai buvo ne tik smagus savaitgalio pabėgimas, bet ir gera proga patikrinti, kaip elektromobilis tvarkosi važiuojant mūsų regione – kokia įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.

Šioje kelionėje labai aiškiai pasimatė Baltijos šalių įkrovimo infrastruktūros skirtumai:
Vidutiniškai įkrovimas trukdavo apie 15–20 minučių. Per tą laiką užtekdavo kavos, tualetui ar greitam užkandžiui. Iš viso per dieną reikėdavo 2–3 tokių sustojimų, ir jie visiškai netrukdė kelionės tempui.
Kelionė Vilnius → Talinas → Ihvė → Vilnius su elektromobiliu pasirodė labai patogi ir įdomi.
Net su mažu iššūkiu Ihvėje kelionė buvo sėkminga. Elektromobilis ištempė, mes grįžome į Taliną su 15 % baterijos, o paskui ramiai parsivežėme šeimą namo.
Iš šios kelionės supratau vieną paprastą dalyką – net jei kažkur dar nėra įkrovimo, su šiek tiek planavimo galima be streso keliauti po Baltijos šalis.
kaip su įkrovimo greičiu? Kiek laiko užtrunka, pavyzdžiui, pakrauti 60 kWh bateriją?
Jei pataikai į 150 kW DC stotelę — iki 80 % įkrausi per ~35 minutes. Bet jeigu tik 50 kW — gali tekti stovėti daugiau nei valandą.
Kaip žiemą? Ar verta planuoti tokią kelionę, kai temperatūra minusinė?
Žiemą sąnaudos didėja apie 20–30 %. Baterija greičiau išsikrauna, be to, šildymas „suvalgo“ daug energijos. Ruožus reikia trumpinti ir planuoti dažnesnius sustojimus.
Bet regeneracija leidžia susigrąžinti dalį energijos nusileidžiant nuo kalnų. Aišku, Estijoje kalnų nėra :), bet vėjas prie jūros taip pat daro įtaką sąnaudoms.
Taip, bet dažniausiai tai AC (lėti) krovikliai. Per naktį vis tiek pilnai pasikrausi, jei baterija iki 70–80 kWh.
Ar viešbučiai Estijoje dažnai turi įkrovimo vietas? Man būtų patogu nakvynei ir įkrovimui vienu metu.
Sveika! Važiavau šiuo maršrutu vasarą — stotelių tikrai yra, bet reikia planuoti. Latvijoje dar pasitaiko vietų, kur DC stotelių mažiau, bet Estijoje tinklas gana geras.
Kartais taip. Vienur įskaičiuota į kambario kainą, kitur prašo 5–10 € už įkrovimą
O kaip dėl kelionės žiemą. Gal turite patirties važiojant į Rygą ?
Aš testuoju elektromobilius Lietuvoje nuo 2017 metų, o vairuoju EV nuo 2022 metų.