Vienas dažniausių klausimų, kurį išgirsta elektromobilių vairuotojai – kiek realiai kainuoja nuvažiuoti 100 km? Atsakymas priklauso nuo sąnaudų (vasara vs žiema), važiavimo greičio ir to, kur kraunatės – namuose ar viešose stotelėse.
Skaičiuoti reikia ne tik patį elektros tarifą, bet ir atsižvelgti į sezoniškumą, automobilio sąnaudas bei tai, kur krauniesi – namuose ar viešose įkrovimo stotelėse. Mano atveju turiu Volkswagen ID.4, todėl galiu pasidalinti visiškai realiais skaičiais. Vasarą, kai sąlygos palankesnės, važiuojant mieste sąnaudos siekia apie penkiolika kilovatvalandžių šimtui kilometrų, o žiemą mieste išauga maždaug iki dvidešimt trijų. Greitkelyje, važiuojant kelioniniu 130 km per valandą greičiu, vasarą sunaudojama apie dvidešimt vieną, o žiemą – apie dvidešimt devynias kilovatvalandes šimtui kilometrų. Skirtumas tikrai nemažas, todėl žiemos kelionės visuomet kainuoja daugiau.
Mano VW ID.4 sąnaudos:
Kitas labai svarbus faktorius – įkrovimo vieta. Namuose turiu galimybę krauti automobilį naktiniu tarifu, kuris kainuoja septyniolika centų už kilovatvalandę. Tuo tarpu kelionėse dažniausiai tenka naudotis viešomis greito įkrovimo stotelėmis, kur kaina jau siekia keturiasdešimt centų už kilovatvalandę. Tai ir lemia, kad miesto režimu, kraunantis namuose, šimtas kilometrų vasarą atsieina vos kelis eurus, tačiau kelionėje, ypač žiemą, skaičiai gali pasiekti aštuonis ar devynis eurus už tą patį atstumą.
Namuose kraunuosi naktiniu tarifu po 0,17 €/kWh, kelionėse tenka krautis viešose stotelėse po 0,40 €/kWh.
Labai svarbu pridurti, kad mano skaičiavimai paremti tuo, jog turiu galimybę dalį elektros pasiimti namuose pigiu tarifu. Daugelis žmonių, kurie tik svarsto apie elektromobilio įsigijimą, tokios galimybės neturi. Jei reikėtų krautis tik viešose stotelėse, tuomet kelionių kaina beveik visada būtų artimesnė brangesniam scenarijui. Kitaip tariant, tuomet už šimtą kilometrų vasarą reikėtų mokėti apie aštuonis eurus, o žiemą beveik dešimt. Nors ir tokiu atveju elektromobilis išlieka pigesnis už benziną, bet skirtumas mažesnis, o realus komfortas atsiranda tada, kai gali krauti namuose.
Pavyzdys kelionės Vilnius–Ryga–Vilnius (~600 km)
Pavyzdys kelionės Vilnius–Palanga–Vilnius (~660 km)
Taigi, apibendrinant galima pasakyti taip: važinėjant mieste ir kraunantis namuose elektromobilis yra labai pigus – vos du su puse ar trys eurai šimtui kilometrų. Kelionėse, priklausomai nuo sezono ir nuo to, kiek reikia krautis viešose stotelėse, kaina pakyla iki penkių, šešių ar net devynių eurų už šimtą kilometrų. Bet net ir tokiu atveju tai vis dar yra pigiau už benziną, o skirtumas ryškiausiai jaučiamas, jei bent dalį įkrovimo gali atlikti namuose pigiu tarifu.
Kiek kainuoja 100 km su elektromobiliu:
Aš testuoju elektromobilius Lietuvoje nuo 2017 metų, o vairuoju EV nuo 2022 metų.